Kas bandaaži kandmine on vajalik?

Kõhu mähkimine ja sidumine varajases sünnitusjärgses perioodis on väga pika ajalooga ning laialdaselt kasutusel üle maailma. Pehme, kerge kompressiooniga sidus või mähis toetab kergelt kõhu piirkonda ja selga ning aitab kiirendada naise taastumisprotsessi. Kõhu mähkimine võtab koormust nõrkadelt kõhu- ja vaagnapõhjalihastelt ning kompressioon puusapiirkonnas aitab taastada nende raseduseelset ümbermõõtu. Kinni mähitud kõht laseb naisel keisrilõike järgselt valuvabamalt liikuda ning asendeid vahetada.

Kuigi tänapäeval on valikus väga suures valikus erinevaid bandaaže ja tugivöösid, ei ole nende kasutamine naisele ilmtingimata vajalik. Uuringutega on välja toodud, et nendest võivad kasu saada naised nii raseduse ajal kui ka sünnituse järgselt näiteks keisrilõike, seljavalude, songa ja diastaasi korral või ka mitmikraseduse korral kui alatasa on tunne, et kõht on liiga suur ja raske.

Varajane sünnitusjärgne aeg ei peaks kindlasti olema aeg, mil fookus on enda raseduseelse vormi saavutamisel või raseduseelsetesse riietesse mahutamine. Dieedi ja trenniga alustamine võib samuti lükkuda edasi, mil unevõlad on tasa tehtud või tekkinud on elurütm, mis Sind rahuldab. Varajases taastumisperioodis ei ole parim valik tugevad korsetilaadsed „waist-trainerid” või muud kiiret tulemust lubavad imetooted. Kui bandaaž surub või hoiab kõhu piirkonda liigse surve/pigistuse all, annab see ebavajaliku surve vaagnapõhja lihastele. Selliselt ei saa taastuda nii (süva)kõhulihased kui ka vaagnapõhjalihased ning tulemuseks võib olla mõni vaagnapõhja lihaste nõrkusega seotud probleem (lekked, survetunne vaagnapiirkonnas, vaagnaorgani allavaje). Illustreeriva näitena saab tuua keskelt kokkupigistatud hambapasta tuubi, kus surve tulemusel peab sisu välja liikuma.

Tee oma kehale ja hingele pai ning luba endal lihtsalt olla! #neljastrimester